tisdag, maj 29, 2012

Coffeemorning

Lunch idag: sallad med mozzarella, vattenmelon, basilika och hummus. En riktig varmt-väder-måltid.

Idag har jag varit iväg på Newcomers Coffeemorning. Det känns lite som ett nederlag, men attans vad trevligt det var att träffa andra medföljande!

Frågar mig själv varför jag inte gick dit redan i höstas. Stolthet och kan själv funkar tydligen inte alla gånger.

Tänk att ha bott utomlands 16 år och klarat sig utan såna livbojar som Newcomers Club, SWEA och andra liknande organisationer faktiskt är. Det har varit mycket tur förstås. Jag har träffat vänner genom Makens jobb, grannar, på lekplatser, barnens skola och deras aktiviteter. Bland annat.

Men här i Madrid har det inte funkat så bra. Förrän nu.

3 kommentarer:

Cari sa...

Bättre sent än aldrig kan man kanske säga.
Jag antar att det ibland kan vara svårt att få nya vänner. Om det inte blir via barnen på något sätt. Undrar hur det är att flytta om man inte har barn i den åldern att man träffar deras föräldrar.

Desiree sa...

Din lunch ser jättegod och fräsch ut. Ja det är inte lätt att knyta ny kontakter och vänskapsband. Tyckte det tog väldigt lång tid i Alabama. Vi hade inte heller något SWEA där. Fanns inte mycket svenskar alls. Jag umgås gärna med alla nationaliteter. Men vi lärde känna några svenskar som vi hade lite midsommarkalas och annat med ibland. Sedan blev vi goda vänner med våra grannar men annars var det inte så mycket. Kul att det blev så lyckat med Newcommers coffemorning. Vi har ju inga barn och jag har ibland känt att det kanske skulle vara betydligt lättare att lära känna nya vänner i nytt land om man har barn men det kanske inte är jättelätt ändå.
Kram!

eastcoastmom sa...

Det är verkligen inte självklart att man träffar nya vänner när man flyttar runt så här. Och vi söker verkligen inte bara andra svenskar. Nationalitet är inte intressant! Det är personer som är intressanta. Personkemi helt enkelt.