måndag, april 09, 2012

Pancakes and pineapple

Foto via iPhone

Svenska pannkakor är en favorit här hemma. Idag stekte jag massor med goda pannkakor och serverade tillsammans med bacon och färsk ananas. Ja inte direkt ihop, men gott var det och barnen åt så det stod härliga till.

Annars. Tränade och svettades, gick från gymet på vingliga ben, me like! Laddade hem ett gäng nya podcasts till Maken. Vinkade av Maken som reste till Turkiet på några dagar på jobb - han ringde och sa att Istambul mer och mer liknar Sao Paulo. Nostalgi. Trängdes på Carrefour, inte bra att handla mat en måndag efter en långhelg då dessutom många fortfarande är lediga. Barnens skola var den enda i hela kvarteret som var öppen idag.

Imorron får vi besök av mormor, min syster och svåger. Yay! för det.
...........................................
Swedish pancakes are a fave at this house. Today I served them with bacon and fresh pineapple. Actually good.

More. Got a good workout at the gym. Downloaded a bunch of new podcasts for the Husband, who left for Turkey for a few days of business - he called and said Istambul looks more and more like Sao Paulo. Nostalgia. Lots of people at Carrefour, not good to do your shopping on a Monday after a four-day weekend, many people still free.

Tomorrow my mom, sister and brother in-law are coming. Yay!

5 kommentarer:

Susanne sa...

Åh vad roligt med besök!

Saltistjejen sa...

Mmm vad gott! Här blir det mest plättar för det är enklare att äta/ta med och går snabbare att fixa än pannkakor. men själv föredrar jag nästan pannkakor.
:-)
Kul med besök också!

Desiree sa...

Yummy! Det här ska jag ta och göra i helgen. Pankakor och ananas lät himla gott. Maken tar nog också gärna lite bacon. Kul att ni får besök.
Kram!

Annika sa...

ÅH vad mysigt med sverigebesök!
OCH vad sällan jag äter pannkakor. Synd, det är ju gott.
Kram!

Unknown sa...

MUMS! Gott!
Och mysigt med besök.

Angående armbandet. Såklart jag kan göra ett åt dig. Jag åker på påsklov imorgon och när jag är tillbaka så kan vi höras om det. Jag kommer börja sälja dem också. Men har inte riktigt hittat rätt leverantör av skallarna & tofsen än. Men ett par armband kan jag absolut göra redan nu.

Let's talk efter påsklovet. Kram, Ulrika