onsdag, april 18, 2012

Again. shopping for books

Igen sitter jag framför datorn och letar böcker till båda barnen. Mest Sonen. För de böcker jag köpt till honom gillade han så mycket att han satt som klistrad, nu är de strax utlästa!

Bra problem, tycker jag som läste en sanslös mängd böcker när jag var i samma ålder.

Jag är av den fasta övertygelsen att om man bara hittar böcker man gillar, då läser man. Men alla gillar inte alla böcker.
...........................................
Again shopping for books for the kids. Mostly the Son. The books I just got for him he liked so much he can´t stop reading!

Good problem, according to me, I read an sick amount of books at the same age.

I firmly believe that if you find books you like, everyone will read. But not everyone like all books.

2 kommentarer:

Yohanna i Las Palmas sa...

Âh det är sâ härligt att läsa BRA böcker. Jag ¨läste ocksâ mycket som unga. Kommer ihâg Anne Pà Grönkulla, Narnia-bökerna och Kulla-Gulla.
Härligt!

Hälsningar
Yohanna

Desiree sa...

Ja visst är det så att man mer än gärna läser om man hittar böcker man gillar och att man inte alls gillar alla böcker. Enid Blytons Fem-böckerna gillade jag mycket och tyckte var spännande då jag var ung.
Kram!