torsdag, februari 17, 2005

Ännu inte helpackad

Medan barnen var i skolan passade jag på att 1. köpa en tidning om vin till K, bok till A om Dora the Explorer, 2. köpa några leksaker som överraskningar till flyget imorgon, en Legoriddare och en Barbie-prins, gissa vad som är till vem?, 3. grilla en kyckling, 4. påbörja packningen och dessutom tvätta lite.

När jag hämtade A berättade hennes lärare att hon hostat och inte haft nån matlust. Hm... hemma ville hon inte äta något heller, bara lite ris, storebror åt i alla fall. Hon klagade över att hon frös och efter nån timme var jag ganska säker på att hon hade feber - vi ska ju resa imorgon, när annars ska barnen bli sjuka, passar ju jättebra, eller inte... - när jag äntligen fick kolla tempen var den på 39.4 och hon hade tagit på sig både tjock fleecetröja och tofflor eftersom hon frös, vilket annars aldrig händer. Redan 17.30 ville hon ha och fick, sin välling. När klockan var 18 frågade jag om hon ville sova och det ville hon, femton minuter senare sov hon.

Nu sover hon lugnt, yrar inte som G gjorde i sömnen när han hade hög feber, men han hade nog mer feber, hon känns faktiskt mindre varm i pannan nu.

Har fortsatt förbereda inför resan och planen är att resa trots allt. Det är nattflyg och direkt, så det borde gå bra. Men paraplyvagnen som jag tänkt lämna hemma denna gång, den måste jag ta med.

Inga kommentarer: