måndag, februari 14, 2005

38,5 på morgonen

jag hade en het liten kamin intill mig inatt, dessutom hostade han, lille G. På morgonen hade han 38.5 i feber och var inte pigg alls på förmiddan, inte resten av dagen heller. Låg mest, tittade en del på tv, elak mamma som jag är tyckte jag efter ett tag att nu räckte det med tv, även om han var sjuk. Blev faktiskt inte så stora protester. Han lade sig på sin säng och sov. Stackars liten.

Piggnade till lite när lillasyster kom hem fr sin preschool. Åt lite lite men han drack mest idag. Innan han somnade hade han 39.5. Ynkligt är ordet.

Alla hjärtans dag. åt lite smått och gott med K här hemma - kokade en hummer! - och avslutade med creme brulee, första gången jag försökte och det var ju enkelt! och gott, med färska jordgubbar till. Regn regn ikväll, men det är ganska mysigt att höra hur det slår mot rutorna.

Inga kommentarer: