onsdag, februari 16, 2005

Allt som vanligt igen

Skoldags igen, kändes bra och G var jätteglad när han kom hem, inget fel alls på hans energi längre, den är på topp (som vanligt). Eftersom han inte var i skolan i måndags då det var Valentines day, fick han alla kort idag, dessutom var det en del godis och det gillade inte mamma alls! Så onödigt, det räcker väl med ett kort, en del hade skickat ett kort och en blyertspenna och det är ju bra, men godis... som tur är är mina barn så vana vid lördagsgodis att de inte proteterar alltför mycket när jag plockade undan det godis G fått och sa att det får ni på lördag.

Våra vänner familjen R är fortfarande inte helt friska. Hela familjen var sjuk i hegen. Nu är det pappa J som är riktigt sjuk, lunginflammation han med, precis som sonen E som går i Agnes klass. J såg riktigt kass ut när jag skjutsade hem E från skolan, men snart ska väl antibiotikan verka och då blir han bra. jag och K hade en liknande vinter första året i Prag, barnen var sjuka nästan hela tiden, vi också, det verkar vara något alla går igenom när barnen börjar förskolan.

Köpte shampo till syster B idag, och då passade jag på att gå en snabbisrunda i några affärer. På Abercrombie and Fitch fanns det en del snyggt men jag varken vågade eller hann prova något, jag menar, kläderna är till tjejer som skulle kunna vara mina döttrar.

Inga kommentarer: