tisdag, april 16, 2019

About last night.


Igår regnade det av och till. Men just innan solen gick ner lättade de mörka molnen och solen tittade fram en kort stund.
Solnedgången blev därefter, dramatiskt gråblå moln med rosa undersida. Och ljuset var magiskt. Verkligen vackert.

Idag har vi haft strålande sol och mycket utespring för Sixten, och mig. Vi har ju bra staket - som ska hålla borta rådjur - men Sixten har hittat nån liten öppning och smiter ibland... vi har letat och letat men kan inte förstå var han tar sig ut. Rackarns liten hund.

Jag är nästan klar med högtryckstvätten av terassen, det blir stor skillnad. Dessutom känns det bra att veta att man går på en ganska ren stenterass, speciellt när man som jag ofta tassar omkring där barfota.

2 kommentarer:

Annika sa...

Jag vill också högtryckstvätta vår gång till huset. Kan tänka mig att det blir en enorm skillnad. Härligt.
Det är så ljuvligt med sådana solnedgångar som kommer efter en mulen, regnig dag.
Hoppas ni hittar hålet där Sixten rymmer ifrån. Kan inte vara så kul att jaga honom i tid och otid :-)

eastcoastmom sa...

Annika: Vi tror att vi hittat var han rymmer nu! Kan iofs vara flera ställen, han är en riktig liten Houdini...
Gjorde klar tvätten av terassen idag, så himla skönt. Känns härligt!