tisdag, oktober 10, 2017

Trevlig fika

Efter gårdagens tråkväder tittade solen fram idag. Betydligt trevligare med hundpromenad i sånt här väder. Det var lågvatten och Sixten fick springa en sväng på stranden utan koppel, det bästa han vet.
Sen träffade jag bästa S för en fika. Vi noterade att det var många damer i högklackat på kaffet idag vilket är lite ovanligt, här i stan verkar de flesta leva i sin träningskläder hela dagarna annars.

Dekorationerna inför Halloween och Thanksgiving var överallt. Gillade de här tornen av pumpor i olika former och färger.

6 kommentarer:

Marina sa...

Vilka läckra pumptorn! Här finns det visserligen också pumpor i affärerna nu, men på något vis känns det som de där första försöken att göra Halloween till en svensk högtid har avtagit något.En anledning kan kanske vara att det är lite svårt att bestämma när det ska firas och ingen vet egentligen när det ska vara, vilket brukar resultera i att det blir ett halvdant firande flera gånger...

Annika sa...

Älskar pumpor, måste ge mig iväg och köpa ett gäng. Gillar det verkligen!! Vi har gråväder idag, lite regn. Men det behövs ju regn i massor, så det borde regna mer. Men visst är det härligt för livsandarna då det är sol och strålande himmel.

Anne sa...

Hihi, ja det där med att många verkar leva i träningskläderna (dock om jag ska vara ärlig och snäll så brukar det vara snygga, trendiga träningskläder) känner man ju igen härifrån också från många kvinnor jag ser när jag är out and about.

eastcoastmom sa...

Halloween är alltid den 31 oktober, trick or treor den eftermiddag och käbblen.

eastcoastmom sa...

Nu har jag köpt en stor pumpa, men jag kommer nog inte dekorera den, då passar den i november också!

eastcoastmom sa...

Gillar verkligen snygga träningskläder! Men jag tränar först på morgonen, duschar, sen har jag vanliga kläder resten av dan. Då är man i minoritet här.