torsdag, oktober 16, 2014

Uppdaterad screen porch

Screen porch. Vår screen porch, terass med myggnät runtom, håller ju på att bli uppdaterad. Den var i sorgligt förfall men nu är den finare än nånsin. Öppen upp i nock, nytt golv och vitmålad i taket. Vi har använt den massor genom åren och det känns kul att fortsätta så. Nästa sommar. Då.

Safe Rides. På lördag gör jag mitt första skift på Safe Rides, som vuxen är man där som en slags voice of reason om det skulle behövas, det är ju high school-kidsen som tar emot telefonsamtalen och kör bilarna. Frågan är bara hur jag ska lyckas hålla mig vaken till 1.30 på natten, jag är ingen nattsuddare direkt. Men intressant ska det bli och det känns bra att göra något "to give back" eller vad man ska säga om volontärarbete.

Nagellack. Tror det är första gången jag gjort slut på ett nagellack och köpt nytt i samma färg. Essie Chinchilly, ett ljusgrått lack med lite lila i. Målar egentligen sällan naglarna på händerna men nu ska det bli ändring på det. Det är i varje fall min plan.

Oprah. Den egna tv-kanalen är mest en massa re-runs, men så går något som heter Master Class, det är olika kända personer som berättar om sina liv och vad de lärt sig genom åren. Har sett flera, som Jane Fonda, Lenny Kravitz, Diahann Caroll, Lionel Richie, m fl. Verkligen bra tv!

2 kommentarer:

Desiree sa...

En screened porch är praktiskt då det skyddar mot alla insekter och kryp om sommarnätterna. Det är mycket som händer ert gammla hus. Total makeover. Just den nyansen på Essie lack har jag också och älskar den. Så fin till nästan allt.
Trevlig helg och lycka till med nattsuddandet.

Annika sa...

Vad härligt med er screened porch! Underbart att sitta där en sommarkväll.
Essie har så fina lack. Jag har bara de lacken, och lackar alltid mina fingernaglar.
Safe Rides låter intressant, och inget jag känner igen. Låter som en bra plan. Du ska se att det går finfint att vara vaken.
Trevlig helg!!!