torsdag, december 08, 2011

Fem saker ni inte visste om mig

Känner pressen att anta en utmaning från Anna of Sweden, och skriva "Fem saker ni inte visste om mig":

1. Jag bilade över USA när jag var 21. Tillsammans med en kompis körde jag Los Angeles till New York. Oförglömligt.

2. Jag är urdålig på att koka potatis.

3. Jag har bott på samma adress som Peter Jöback på söder i Stockholm. Han bodde i gathuset, jag högst upp över gården.

4. Jag kan fortfarande alla texterna till Agneta Fältskogs LP "Elva kvinnor i ett hus".

5. Jag gillar att gå upp först i familjen, vakna först, duscha först, vara i köket först.

8 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Tack för dina fem saker!!! Kul att få veta lite mer om dig tycker även jag! Jag ska skriva mina fem också. Lite senare.

anna of sweden sa...

Men tack! Så kul. Hälsar hon som inte heller kan koka potatis! ;)

Charlie sa ... sa...

Gillar din lista!

Desiree sa...

Vad coolt att du har bilat från kust till kust i USA. Det låter som en dröm road trip. Det skulle jag gärna göra någon dag. Jag gillar också att gå upp först. Få starta dagen lite själv innan maken vaknar.
Kram!

Annika sa...

KUL att läsa din lista!
Den där road-trippen kust till kust måste ha varit UNDERBAR!!
en av mina drömmar.
Och visst, Elva kvinnor i ett hus....det var en BRA skiva det!!!
Kram!

eastcoastmom sa...

Vad trevligt att ni gillar min lista!

Anonym sa...

Jag vill också bila över USA. Gärna Route 66.

eastcoastmom sa...

Just Route 66 finns knappt kvar, sorry. Vi körde en del nu i våras när vi var i Arizona och New Mexico, men nä Route 66 är ett minne blott.