söndag, oktober 16, 2005

Småstorm

Småstormat har det gjort idag. Blåst nåt otroligt, till och från. Vi var ute i trädgården hela familjen, plockade upp nedfallna grenar och tittade hur trädgården såg ut nu efter allt regnande.

Plötsligt knakade det till, liksom mullrade! Trodde först det var åska, men himlen var mest blå och då insåg jag vad det var - ett stort träd som knäcktes i stormen. Kunde inte se att det var något träd på vår tomt. Men vi kom fram till att de två träd vi sparade då vi rensade i "djungeln" på ena sidan tomten i början av sommaren, de står och svajjar alldeles för mycket när det blåser så här hårt. De träden måste tyvärr ned. Synd, de var perfekta för en hängmatta. (det var delvis därför jag ville spara dem)

Barnen glada och energiska hela dagen, som vanligt. Hjälpte till att tvätta våra bilar och A hjälpte mig att vika tvätt.

Nu är det Desperate Housewives på TV men jag orkar inte titta. Tror jag ska börja på en ny bok istället, eller kanske läsa mera i nya Vanity Fair som kom i veckan.

Inga kommentarer: