tisdag, oktober 18, 2005

Kvinnor shoppar och karlar handlar

Tror det var Mannen som sa så i helgen och ja, så är det väl. jag gör gärna lite marknadsundersökning, dvs shoppar, innan jag verkligen handlar. Om jag inte som idag verkligen visste vad jag skulle ha och var det kunde tänkas finnas, då handlade jag - i det här fallet några långärmade t-shirts på Old Navy.

Lillasyster A var sjuk idag, lät hemsk på halsen när hon vaknade, klagade att det gjorde ont. Hon fick stanna hemma. Egentligen har jag bara väntat på att hon skulle bli sjuk, hon har varit lite snuvig de senaste tre-fyra dagarna, hostat nån timme när hon just somnat.

Så jag och A åkte till en stor mall, perfekt för två tjejer, shoppa lite... hade ändå tänkt åka dit, ville till H&M som finns där, A behövde lite nya strumpbyxor och det brukar finnas bra där. Nu ligger det här shoppingcentret i Danbury, mer än en halvtimme bort (med bra trafik) så det kan vara lite hektskt att åka dit medan A är i skolan, så det passade ju hur bra som helst idag. Och såklart blev hon ganska frisk när det bara var vi två och hon fick en massa uppmärksamhet!

Rörmokaren ringde och vill ha bilder på vår nya dusch, han vill visa sina kunder och så vill han ha en egen likadan. Jag är smickrad. Och mycket nöjd med badrummet so far.

Inga kommentarer: