söndag, september 11, 2005

Vika tvätt en söndagkväll

Ofta står jag och viker tvätt på söndagskvällarna, varför det blir så kan man ju fråga sig. Ikväll stod jag där igen och vek. Fort går det när det väl blir av. Jag stryker ingen tvätt. Ingen alls. Sånt som måste strykas, dvs makens skjortor, skickar vi på tvätt.

Vi har tvättstuga på övervåningen, den ligger mitt emellan barnens rum och vårt sovrum. Perfekt placering. Här behöver jag inte baxa runt med tvättkorgar upp och ned för trappor, tvätten är på rätt våning direkt. Det är amerikansk husplanering när den är som bäst, annars kan man ibland tycka att det finns en del som är mindre bra också. Fast just nu håller jag på att snöa in på hur amerikanska hus är planerade och det är ofta mycket mycket bra. Bättre än svensk planering.

Faktiskt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Känner igen det där med att man bara hamnar framför tvätt högen ...men jag märker att det är var och varannan dag nu mer. Tvättmaskinen går jämt i vårt hus då vi har fotbollsspelare och innebandy gossar som drar in en hel del av tvätt högens volym i klädväg...Jag stryker inte heller allt då skulle jag bara få stå med detta jämt, nej här stryker vi efter behov. Det är rätt skönt att vissa sådana moment int e är nedärvda för mor min strök mycket och gör det nog än idag.