torsdag, september 15, 2005

Körkort, en huvudvärk mindre

Äntligen äntligen äntligen!

Idag har jag tagit amerikanskt körkort. Inte för att det varit så svårt att få eller ta, men när jag hade tid för test i våras blev det inget, tanten på Department of Motor Vehicles tyckte inte om mina id-handlingar, hon tyckte att det fattades en del, som födelsebevis. Ja jag visste ju vad de skulle gilla den svenska varianten, utdrag ur folbokföringsregister, hm, sonen G har ett sååå fint födelsebevis från Brasilien där han föddes, sånt skulle man ha.

Den här gången gick det bättre. Var lite nervös för syntestet, har inte kollat synen på säkert 15 år, men jag ser fortfarande bra utan glasögon. Behövde inte köra något, visade mitt rosa svenska körkort och det internationella, och det räckte som bevis på att jag kunde köra, tydligen. Well, det var ju inte häromåret jag tog körkort direkt... Kunskapstestet gjorde jag, hade nåt fel - det var några riktigt luriga frågor - men klarade mig ändå med marginal.

Nu behöver jag bara ta tag i resten av mitt liv.

Inga kommentarer: