tisdag, juni 28, 2005

Singapore calling

Just innan vi skulle iväg till IKEA barnen och jag - det regnade hela natten och på morgonen också, prefekt för IKEA-utflykt - ringde J från Singapore. Guuuud va kul det var att höra från honom, eller dem egentligen. Insåg att jag saknar dem mycket, alla våra trevliga middagar. J hade lite frågor om Mac, de har köpt en ny dator och valt en iMac tack vare mig (sa han i varje fall, jag gratulerade såklart, har inte haft nån annan dator sen 1990). Undrar om jag blivit nomad? Kom på mig själv med att fantisera om att bo i Asien några år... skulle ju passa bra efter Sydamerika, Europa och Nordamerika...

Utflukten gick bra. A träffade på några kompisar som också kom till IKEAs barnvakt, eller vad man ska kalla den där timmen man kan lämna barnen och shoppa järnet. Jag shoppade gardiner som jag inte kan hänga upp förrän vi målat väggarna typ överallt.

Sen tog barnen och jag en tur till kommunala poolen, där var det inte många och badade, trots att solen faktiskt visar sig och det var 28 grader varmt, 26 grader i poolen. Otroligt vad amerikaner är väderberoende.

Inga målare här idag, regn och måleri går inte ihop.

Inga kommentarer: