torsdag, juni 23, 2005

Fel färg på huset?

Blev det fel färg på huset? Eller det var vad jag trodde häromdan. Hela framsidan var målad men det såg inte alls ut som den färg vi valt, tyckte jag, mycket ljusare. Som grädde med en droppe kaffe, bara en droppe i en stor kopp. Men den där vitaktiga färgen var otroligt snygg, vit utan att sticka i ögonen i solen, tänk om vi kunde måla den istället... och så ÄR det den färg vi valt, den ser betydligt ljusare ut när hela huset är målat, idag är även fönsterkarmar grundmålade vita (de var ljust ljust grå förut, till det skogsgröna) och jag bara äääälskar resultatet. Så totalt annorlunda. Det ser inte ut som samma hus, inte alls, inte det minsta. tack o lov.

Så första dagen på sommarlovet. Vi var på utflykt i Stamford, jag o barnen. Åt lunch på IHOP, sen en sväng på Target. Hem och pustade ut. jag ville gå till stranden men barnen insisterade på poolen vid golfbanan, den kommunala poolen (som egentligen är tre pooler), så kidsen fick sin vilja igenom. Det är bara två veckor tills vi landar i Stockholm för vår sommarsemester, ska bli kul.

Inga kommentarer: