måndag, januari 05, 2015

Roligast idag

Strålande sol och glittrande hav idag. Men bara nån plusgrad och blåst. Imorron ska det tydligen snöa.

Roligast idag: Frågade Sonen om nån noterat att han hade ny frisyr idag, första dan i skolan efter lovet. Han klippte sig en hel del kortare just när lovet började.

Och ja, när han kom till skolan på morgonen stod rektorn där som vanligt och hälsade eleverna godmorgon. När han såg Sonen ropade han, "Sharp haircut!".

Så visst såg folk att han var nyklippt.

Våra gäster har rest, med överfulla resväskor. Nästa gäng kommer inte förrän i april.

6 kommentarer:

Desiree sa...

Vilken vacker bild. Ni bor otroligt vackert med närheten till stranden. Kul att klippningen blev både uppskattad och att de la märke till detta på skolan. Inte svårt att åka från USA med proppfulla väskor. Jag måste se till att få mer plats i min egen. Ska försöka slänga ut mer och packa med mig mindre.
Kram!

Eva i Dalarna sa...

Börjar skolan femte januari, här i Sverige är det ju lov till efter trettondagen. Men trettondagshelgen firas inte i USA antar jag?

Familjeniguildford sa...

Jag tycker det är fint att rektorn är synlig. Och att rektorn känner barnen så pass att han lägger märke till en ny frisyr!

eastcoastmom sa...

Det var ovanligt långt lov här, annars börjar de ofta skolan den 2 januari igen. Finns ingen trettondag!

eastcoastmom sa...

Den här rektorn är väldigt synlig och hands-on! Bästa rektorn jag nånsin träffat på!!!

eastcoastmom sa...

Våra besökare köpte faktiskt extra väskor här...