torsdag, juni 05, 2014

Snart fri!

Tandställning. Idag hämtade jag Sonen från skolan och vi åkte till tandregleraren för att ta bort tandställningen han haft i 3.5 år (ett synnerligen komplicerat fall, stackarn!). När vi åkte tillbaka till skolan tyckte han att det kändes så konstigt i munnen, ovant såklart. Om en stund ska han tillbaka och få en löstagbar tandställning, som kommer synas betydligt mindre och han inte behöver använda dygnet runt.

Regn. Ja det har regnat massor här idag men nu tror jag att solen syns igen!

Hemgjord dressing. Till dagens lunch gjorde jag egen ranch dressing, det är så otroligt gott. Och enkelt. Stekte en massa sparris snabbt också.

Snart helg. Av nån anledning har den här veckan känt lång och seg, men idag är det torsdag och det känns bra. Vi har grillplaner till helgen att se fram emot.


5 kommentarer:

Anne sa...

Jag vet, det finns recept ett klick bort på datorn. Har gjort ranchdressing många gånger men inte tyckt jag fått till det sådär gott som det ju ska vara....lust att dela med dig hur just du gör din?

eastcoastmom sa...

Ska lägga upp receptet här, snart!

Anonym sa...

Åh, ranchdressing blev min favorit under mitt år i USA. Tar tacksamt emot receptet.
Ha en bra helg.
Kram Jennie

eastcoastmom sa...

Receptet kommer idag på bloggen!
Kramar vännen!

Annika sa...

Ranch är nog den godaste dressing som finns, det tycker jag med! Gärna ett recept! jag köper den alltid annars.
Skönt med borttagen tandställning! Vilken känsla!
Må solen skina över er, men det gör den nog idag fredag!!
Trevlig helg!