torsdag, augusti 22, 2013

Portugal, cykellopp och annat

Sortering pågår. Jag håller på att sortera barnens skolpapper men vad svårt det är! Mycket kan jag såklart slänga direkt men prov med bra betyg och kommentarer i nedklottrade kanten eller specialprojekt känns nästan omöjliga att slänga...

Portugal. Efter att vi hämtat barnen i Galicien fortsätter vi bila ner längs Portugals kust. Har bokat hotell i Porto och norr om Lissabon. Det ska bli jättekul att se en del av Portugal, redan nu när jag läser guideboken känner jag igen en del av arkitekturen från Minas Gerais i Brasilien (speciellt kyrkorna!). Dessutom funderar jag på om jag kommer ihåg portugisiskan och om den brasilianska portugisiska jag kan - kunde? - funkar i Portugal.

Cykel. På fredag morgon ska Ironman och hans cykelkompis C köra ett lopp i Galicien, det är en del av La Vuelta, som är Spaniens motsvarighet till Tour de France. Förra året såg vi faktiskt La Vuelta passera Sanxenxo när vi var där, men nu på fredag är det de glada amatörernas tur att testa om de klarar den delen av loppet. Knasbollar tycker jag. Men whatever keeps them happy...

Sallad. I den här värmen är det allt jag vill äta. Ordentliga sallader förstår, med kyckling eller tonfisk, men varm mat känns bara så fel när det är 35 grC.


1 kommentar:

Charlie sa ... sa...

Så läckert med Portugal!

Äter också sallad nu, så gott.

Trevlig helg!