söndag, september 30, 2012

Too many helmets

Den manliga delen av familjen cyklar en hel del. Så det är alltid en massa cyklar, cykelhandskar och hjälmar och annat överallt här i huset.

Så här ser det ut på bänken i entrén, där man borde få plats för att sitta och knyta skorna. Now, not so much, om vi säger så.

Ironman och Sonen var ute på en cykelrunda med mountainbike i förmiddags, tre timmar. Jag gjorde yoga och var sen ute och gick en runda med Dottern. Sen en massa läxor med båda kidsen.

Nu är Sonen ute och cyklar igen, men han kommer ofta hem med en del blåmärken, skrubbsår och sånt, vilket oroar mig en del... It goes with the territory I guess.

3 kommentarer:

Desiree sa...

Känner igen det där med cyklar och cykelprylar. Det har vi gott om i denna familj också fast vi bara är två. Maken har tre cyklar och jag en.Kanske blir det läge för mig att skaffa mig en road bike då vi flyttar till Basel.
Kram!

Bodil sa...

Matilda gillar inte speciellt att cykla. Jag är på henne för jag vill hon ska lära sig och ta av stödhjulen men allt tar sin tid antar jag.
Förstår att du är lite orolig.
Ha en fin måndag.
Kram Bodil.

Annika sa...

Ja, där har ni hallen belägrad.
Kan förstå att det år vilt till när sonen är ute.
Himla tur att han HAR cykelhjälm iaf, och att den används!!
Kram!!