lördag, oktober 15, 2011

Bästa frisören i stan


Frisörbesök idag på morgonen. Det är ju inte det enklaste, att hitta en frisör man gillar när man är ny i stan. Men tänk, vi hade tur. Maken frågade för ett tag sen om jag sett till nån salong och jag hade faktiskt sett en, när jag tar genvägen till El Corte Ingles passerar jag en salong som såg hip ut. 

Maken klippte sig där för två veckor sen och var nöjd. Så idag var det barnens tur. De var RIKTIGT långhåriga.

Cool lampa hos frisören. Dekorerad av mängder av fjädrar.

Två nyfriserade kids. Sonen har nog aldrig varit så nöjd efter en klippning och jag håller med, det var kanske bästa klippningen nånsin. Äntligen nån som kunde klippa hans tjocka hår på ett bra sätt. Kanske ser det fortfarande långt ut, men jag lovar att minst fyra cm är avkapade.

Dotterns hår är ju enklare, bara att kapa fem cm. Nu känner hon sig som en supermodel, säger hon.

6 kommentarer:

Desiree sa...

Lampan var ju ur-cool. Super att ni redan har haft turen att hitta en riktigt bra frisör för det kan ju annars vara något som kan ta lång tid. Nu kan ju du också klippa dig där när övriga familjen varit där på test.
Kram!

Charlie sa ... sa...

Vad fina de blev!

Framme i Antalya, lagom varmt och just ätit middag utomhus. Känns bra att vara vid Medelhavet!

Trevlig helg

Saltistjejen sa...

Härligt att hitta en bra frisör! jag har gett upp här i staden. testade ett par i början men blev aldrig nöjd, bara skinnad på pengar.... :-( Så ja, jag har ju klippt mig själv de senaste typ 3 åren eller så... Fast nu i somras när jag var hemma i Sverige fixade mamma en frisörtid till mig och passade E. Så det var första gången jag blev klippt av ett proffs på flera år. Haha stackarn hon fick nog en smärre chock av mitt hår eftersom mina amatörklippningar inte direkt resulterat i någon jämn klippning precis genom åren... ;-)
Vad fina de blev också dina barn!!

Anneli sa...

Hej!

Jag bor i Madrid sedan 12 år, och har nu gett upp letandet efter en bra frisör ...Numera klipper jag och mina två småkillar oss när vi åker hem till Sverige. Så det blir typ 2 ggr per år! Dina ungar blev ju jättefina, så jag undrar om du kan ge mig namnet på salongen!!! Trevlig blogg du har, förresten!
Hälsningar Anneli

eastcoastmom sa...

Desiree:
Coolaste lampan jag sett. Typ nånsin!

Lotta:
Hoppas du har det bra vid Medelhavet.

Saltis:
Skulle adrig våga att klippa mig själv... har hat tur i CT, hittade en ungersk tjej på en salong som är bra på att klippa, kanske har frisörerna i Europa annan utbildning.

Anneli:
Var bor ni? Vi bor ganska nära skandinaviska skolan. Salongen heter SoMo (antar att det ska vara South of Moraleja), frisören hette Eduardo. Det var en annan frisör där också som samtidigt klippte två småkillar på 3-5 år, riktigt kort men supersnyggt!
Om du bor i närheten, ska vi fika???

Anneli sa...

Tack för tipset! Tid kommer att beställas!
Jag bor inne i sta'n, vid Retiro. Har du tid och lust att ta dig till sta'n ( själv tog jag körkort under en intensivkurs i Ljusdal för 20 år sedan, och har inte kört sen dess. The shame ...)så fikar jag gärna!!