torsdag, juni 11, 2009

Skolan igen

Idag var Dottern i skolan igen, efter tisdag-onsdag hemma. Doktorn försäkrade oss igår att det bara är en vanlig förkylning hon har, och hon var absolut redo för skolan.

Ikväll hade hon matteläxa och igen känner jag mig som mina föräldrar måste känt sig: helt borttappade vad gäller matten. Nya sätt att räkna med varje generation tydligen. Inte för att det var omöjligt att förstå Dotterns 2nd grade matte, det var enkelt, men det känns avigt att räkna på nytt sätt mot vad jag lärde mig i skolan.

Och så har jag bokat hotell tre nätter i... Maine! Vi gör en helomvändning och tar bilen upp efter kusten istället (för Montana, som nog blir nästa år). Tänkte resa till Maine förra året men det blev inte av. Kommer bo först i Ogunquit och sedan Bar Harbor.

Nu så.

Maken kom just hem efter att ha sprungit ett 5K lopp i Central Park med 15.000 löpare. Det är ett gäng på jobbet som springer mycket - och tävlar triathlon - som han hänger på.

Inga kommentarer: