måndag, maj 04, 2009

Dad the math whiz

Ser ut som om jag måste skriva till Sonens lärare om matematiken. Igen. Och allt beror på att Maken inte är hemma.

Dad the math whiz wasn´t home, needed his help with homework. Mom useless.

Så har jag skrivit, både två och tre gånger.

Alltså, Sonen går i 4th grade och jag klarar inte hans matte. Hallå, liksom.

Men allvarligt talat skulle jag kunna lösa problemen och hjälpa till att förklara, om han bara hade en mattebok. För det har de inte. Bara kopierade sidor med hem som läxa. Och det är matteproblem där man använder termer som jag inte kan - jag har inte läst matte på engelska! - och inga exempel. Om det bara fanns exempel, så jag hade skuggan av en chans! Jag är övertygad om att Sonen skulle kunna läsa problemen om det fanns exempel, då skulle han klara sig utan min hjälp.

Idag var problemet att läraren skickar med läxa på sånt de inte gjort ännu i klassen, något nytt de egentligen ska börja med imorgon.

Hur dumt är det på en skala?

3 kommentarer:

anna of sweden sa...

Haha.
Vad säger läraren om de lapparna? ;)

eastcoastmom sa...

Äh, hon är cool, oftast beror det just på att de inte ens gjort det ännu i klassen, sonen är annars snabb med matteläxan.

Anonym sa...

Om du slår terminologin på lexikon på nätet och får en förklaring så lovar jag att du fixar det.....så löste jag matte läxor förra året till och från.

/Anki