lördag, oktober 11, 2008

Jag ställer mina egna diagnoser

Nu leker jag doktor men jag är helt övertygad om vad det var för sjukdom jag hade förut: femte sjukan

För nu har Sonen det.

Innan jag var hos doktorn hade jag utslag på armar och ben, och röda kinder. När jag idag började undra över varför Sonen var så röd om kinderna, hade så för mig att det skulle finnas en barnsjukdom med den symptomen, sökte jag på internet. Såklart. Då hittade jag intressant information om Fifth Disease, som sjukdomen heter på engelska: vuxna kan dessutom få värk och svullnad i händer, fotleder, knän och handleder.

Just det.

Det stämmer precis. Sjukdomen är extremt smittsam och smittar innan man ser några symptom.

Gissa hur lättad jag är idag. Mycket mycket mycket.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att du fick svar, märkligt att man inte såg det hos läkaren el gissade kan man tycka.
Hoppas G kryar på sig snarast!

A