tisdag, december 18, 2007

Skållat troll

Nu börjar julklappspaniken sätta in. Bestämde jag mig för att köpa Nintendo DS Lite till barnen, varsina, men dessvärre verkar det vara en av julens storsäljare. Utan att ens ha varit i butik och letat insåg jag att det skulle bli svårt, för överallt jag letade på internet så var det slutsålt.

Så fick jag oväntat en timme över att leta lite till, Dottern var på playdate med en killkompis och Sonen hade just sprungit hem till granngrabben han brukar leka med. DÅ hittade jag de eftertraktade spelen. Jag har lovat Dottern ett sånt spel när hon kan läsa, och det kan hon ju nu, så... Leverans om några dagar.

Maken började sitt nya jobb idag. Nu blir det tåg till Manhattan varje dag för hans del, vilket han tycker är helt ok. Tågresan tar drygt en timme enkel väg, men under den timmen kan han ju läsa Wall Streey Journal eller andra trevliga publikationer. I fyra år har han åkt bil till jobbet i rusningstrafik, vilket ofta varit frustrerande med alla bilköer. Så det blir nog bra.

Nu tänker jag på julklappar igen. Och julmat. Och annat juligt.

1 kommentar:

Anne sa...

Ja, julen är nära nu. Helt otroligt vad fort den här hösten gått. Du kanske också tycker det.
Jag var en runda till Target idag och det var fullt med folk (normalt är det ju lugnt och skönt en vanlig tisdagförmiddag), julrushen är verkligen i full gång så här dagarna före. De där Nintendo har jag hört ska vara väldigt populära, vad bra du fick tag på ett, det kommer säkert bli succé när kidsen öppnar paketen på julafton (jag antar att ni firar den 24 dec).
Själv är jag nästan klar med allt julfixande, ska bara baka något och ev. vara modig och göra fudge för första gången...