måndag, november 19, 2007

Två tänder utdragna

Klockan 8 var vi hos tandkirurgen, Sonen och jag. Han var så duktig, min lilla kille. Fick bedövning och lustgas, jag fick inte vara med i rummet när de gjorde själva ingreppet, men det gick snabbt, mycket snabbare än jag trodde.

Nu har han en glugg mitt fram, ser konstigt ut på en åttaåring. Men det var nödvändigt. Den extratand som skapade problemet var inte som en riktig tand. Förhoppningsvis är den riktiga tanden bra.

Sonen fick vara hemma från skolan idag. Ikväll har han varit ledsen, orolig att det skulle göra ont, det känns så konstigt med hålet efter tanden, säger han. Jag förstod att det var oron över det här som gjorde att han inte kunde somna igår kväll, stackarn.

Han var tuff idag. Jag är riktigt riktigt stolt över honom. Inte pip sa han hos tandläkaren.

Inga kommentarer: