torsdag, oktober 04, 2007

Katten är ett mysterium

Katten Doris är ett mysterium. Hon har helt klart fattat att det är jag som ger henne mat, så jag måste vara hennes mamma. Hon följer mig som en skugga om hon är hungrig eller vill något, vad som helst. Det är mig hon ska tjata på harn hon förstått. Precis som alla andra barn i familjen.

Men när barnen ska sova, då vill hon vara med. Då minsann, ser hon till att störa dem så mycket som möjligt. Dottern vill hon leka med - hopplöst! - och när sonen ska sova, då lägger hon sig på bäddsoffan i hans rum och somnar hon med. Det är faktiskt först denna vecka som sonen kunnat låta bli katten, och bara låtit henne ligga kvar på soffan, nu somnar båda två hyfsat snart. Doris vill liksom bara vara nära barnen när de ska sova.

Jag tycker det är gulligt.

Inga kommentarer: