måndag, juni 26, 2006

Sommarlovet har börjat

Egentligen var det ju andra dagen på barnens sommarlov, men det kändes som första av nån anledning. Väderprognosen visade på grått och troligen regn, så jag bestämde att vi tar en tur till en av barnens (och min!) favoritplatser: IKEA.

Med barnen i barnpassningen Småland - passande, jag är ju därifrån! - susade jag runt varuhuset och plockade åt mig det jag tänkt köpa och betalade på en timme. Lunch med barnen, köttbullar såklart. Kollade in barnavdelningen med barnen, de ville det, och var nära att köpa en ny säng till lillasyster A. Sen köpte jag en massa Singoalla-kakor - både barnen och jag har just upptäckt att det finns citronsmak, fantastiskt goda - och glass till barnen. Kaffe till mig.

Hemma igen sprang barnen omkring och hojtade så mycket att jag blev småtokig. Åkte iväg till poolen, där de hade kul nästan två timmar, det var inte många där, amerikaner är otroligt väderberoende, de satt väl inne hela högen. Eller shoppade.

Inga kommentarer: