måndag, maj 15, 2006

Semlor i maj

Två ynka semlor hade vi kvar i frysen av de mormor bakade när hon var här. Supergoda (måste komma ihåg det receptet till nästa år). Sonen fick en imorse istället för cupcake på födelsedagen, det är inte lätt att hitta fina cupcakes en söndag för att sedan servera måndag morgon (ok jag hade kunnat baka nån variant, men hade inte riktigt tid).

Klart lillasyster också ville ha semla. Det var mycket tjat om det idag. Så istället för kvällsmat ikväll fixade jag varsin semla till kidsen.

De åt upp varje smula. Även lillasyster som annars brukar lämna halva.

Jag fick inget. Hm. Både bra och dåligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ibland får man ju lyxa till det med kvällsmaten!
Själv bjuder jag någon gång min sjuåring på nygräddade pannkakor till kvällsmat. Inga hälsovarianter inte, bara på med sylt och lite glass.
Kanske inte så näringsriktigt, men sååå gott, och blir man glad av något gott ibland är det säkert bra för hälsan, hrmmm...