onsdag, maj 24, 2006

Jag organiserad?

Pratade med en granne som har en dotter som är lika gammal som A, de kommer börja kindergarten tillsammans nu i september. Mamman kan bara inte förstå hur jag kan få mina barn i säng i tid varje kväll (A lite efter 19 och G en dryg timme senare), så de somnar i tid och jag kan väcka dem utsövda vid 7 på morgonen.

Rutiner rutiner rutiner. Vardag som helg. Samma tider, nästan. Mina barn är utsövda nästan jämt och det är i varje fall ett problem mindre för mig, för risken att de är gnälliga och tråkiga minskar (fast det händer ju ialla fall titt som tätt!)

Men hur GÖR du? undrade hon.

Jag bara kör samma rutin varje kväll vid 18 och det funkar: dusch, pyjamas, kvällsmat, lite tv, tandborstning, läsa bok och gonattpuss. G en timme senare, han vill ofta ha extra kvällsmat precis innan han går och lägger sig.

Annars skulle inte JAG funka.

Väderrapport: underbart försommarväder, 23 grC, skön vind, strålande sol.

Inga kommentarer: