tisdag, december 06, 2005

Regionfri DVD

Vi har en del DVD-filmer inköpta i Europa som ligger och samlar damm i ett skåp. Bland annat en del barnfilmer som vi inte vill köpa dubbelt av. Men det är ju olika zoner, Europa och USA/Nordamerika, vi behövde en ny DVD, en regionsfri.

Jag har letat hack på internet förut men tycket det verkat krångligt. Och hur kan man förresten lita på att det funkar? Det kan man inte alls. Men igår kväll bestämde jag mig ändå för att köpa en hyfsat billig DVD - under 60 dollar - som jag hittat hack till och sedan omprogrammera den själv.

Rätt DVD köpte jag på Best Buy och så åkte jag hem för att hacka. Trodde jag.

Innan jag började tänkte jag "varför inte bara testa med en svensk DVD och se om i fall att...".

Och så funkar det! Så DVD:n jag köpt verkar vara multizon, i varje fall zon 1 och zon 2 som jag kan testa. Urbra. Nu kan kidsen titta på Monsters Inc och Toy Story och de svenska barnfilmer jag hoppas de får till jul.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattisgrattis!
Jag har svårt att begripa det där med regionsindelningen, vad ska den vara bra för? Dvd-filmsproducenterna borde väl vara glada att folk köper filmer överhuvudtaget, skit samma vilken region det är?
Har själv sedan förra julen en regionsfri, så min sjuåriga böna kan också njuta av svenska barnfilmer på dvd här i Korea.