tisdag, november 15, 2005

Three two one!

Nu räknar dottern baklänges på engelska. Från fem till ett, hon lär sig det i preschool säger hon. Hon räknar på fingrarna så jag tror hon förstår vad hon gör och säger.

Den här veckan är lite konstig, det är conference week i sonens skola. Alla slutar då kl ett och på eftermiddan är det parent-teacher conferences, kvartsamtal på svenska. Imorgon onsdag ska jag till skolan och få veta hur det går för sonen. Hittills har jag inte varit orolig det minsta, men så fick jag veta att en av hans kompisar har problem i skolan - han är helt ointresserad av att ens försöka lära sig läsa och räknar inte ens till 20, grabben är lika gammal som G - och då blev såklart jag lite orolig. När jag ju egentligen vet att det är som det ska med G, han halvläser, skriver kreativt - stavar som han vill, vilket de ska i ettan - och har absolut inga problem med att räkna.

Imorgon vet jag med säkerhet.

Inga kommentarer: