torsdag, november 17, 2005

Nu har jag möblerat om

Igår onsdag hade jag en interior designer här, inredningsarkitekt, en svenska. Det var mycket... svävande åsikter... mest ville jag ha råd om
1. de båda öppna spisarna som ser tråkiga ut
2. färgsättning, vill ha nån bra beige-brun-gråaktig färg, den kallas nog latte i Sverige, efter cafe latte, ja kaffe med varm mjölk heter ju så numera.

Efteråt var jag alldeles vimmelkantig och visst hade jag fått en del bra handfasta råd men jag kände mig också otroligt nedtryckt i skorna. Jag som nyss trivts så i vårt hus visste inte alls om det var så speciellt längre. Hm.

Nu är det en ny dag och solen skiner igen - det gjorde den inte igår, kan ha varit bidragande orsak till min sinnestämning - och jag har börjat med att möblera om i kontoret. Resultat är absolut bättre än förut. Följdproblemet är att jag måste göra mig av med några skåp som inte längre behövs.

Så, visst, inredaren kom med några råd jag tänker följa. Ommöblering av kontor och sovrum tänker jag testa. Kontoret hade jag redan funderat på. Sovrummet hade jag aldrig ens tänkt tanken. Lösningen för taket i vardagsrummet är den som maken faktiskt pratade om för två veckor sen, det var ju kul att höra samma sak från ett utbildat proffs.

Men nån bra färghjälp tycker jag inte jag fick. Å andra sidan har jag tvingats att tänka ännu mera, så jag tror jag vet hur jag ska måla nu, vilket är bra.

Över till nåt helt annat:
Nu är sonen anmäld till gymnastik, den börjar i januari. Det är en ny grupp, han skulle ju börjat i september men den gruppen var full, med väntelista. Gymnastik passade honom bra, han studsar ju ändå fram här hemma.

Inga kommentarer: