torsdag, november 15, 2018

Ja se det snöar!


Snö! Så kom första snön. På klockslaget precis som det skulle enligt väderleksrapporten. Amerikanerna kan sin sak vad gäller väder. För det mesta. Senare kommer det regna, så snön kommer inte bli långvarig.

Gillar Rolling admission. Idag fick Dottern sitt andra ja från ett universitet. Bara två veckor efter att hon sökte. Så kan det vara när studenten söker en skola som har rolling admission. Men nu får hon vänta på resten av svaren, länge. Vilket är helt ok. Hon behöver inte bestämma sig förrän i april.

Renlig på gymet. Förkylningar och influensatider, jag tar inga chanser. Det första jag gör innan jag börjar träna är att rengöra handtagen på maskinen. Faktiskt sällan man ser att folk gör ren maskinerna efter de använt dem, så... jag gör rent både innan jag sätter igång och när jag tränat klart. Känns bra.

2 kommentarer:

Annika sa...

Snön ja!! Idag har solen bitit bort nästan allt. Men mkt kom, mkt mer än de trodde. Vackert. OCH ovanligt som bara den med snö före Thanksgiving. Vad skönt med skolorna. Alltid en sådan lättnad. Går hon ut HS nu till jul? Minns att du skrev att hon skulle sluta en termin tidigare.

eastcoastmom sa...

Vi fick en hel del snö också, det ligger faktiskt kvar idag. trots allt regn inatt!
Dottern slutar HS i januari, efter midterms. Ja, det känns bra att veta att hon har college att välja bland nu.