torsdag, oktober 18, 2018

Home alone

College tour. Ikväll reste Dottern och Ironman på en collegevisit, de kommer inte hem förrän lördag kväll. Tror de kommer ha det jättebra medan jag är ensam hemma och tar hand om hus, katter och hund.

Kanske frost. Eftersom det fanns en viss risk för frost häromnatten, flyttade vi in den enda kruka med pelargoner jag vill försöka övervintra. Det är pelargoner som redan överlevt en vinter i vårt garage, men det är en växt som inte alls ser ut som andra dussinpelargoner jag köpt, så hoppas!

Hösten är här. Fantastiskt höstväder men knappt några höstfärger ännu. Det kommer. New England är berömt för sina höstfärger.

8 kommentarer:

Brysselkakan sa...

Frost här också inatt misstänker jag. Dock har det hänt en gång innan i höst och löven är snart ett minne blott. Om man inte tittar på vår gräsmatta för där ligger alla...

eastcoastmom sa...

Vi hade frost inatt, så det var ju tur att den pelargon jag ville spara var i säkerhet!

Annika sa...

Vi hade frost inatt. Morgonen var som en saga. Helt förtrollande vacker. Det var 2 grader då jag gick ut. MEN färgerna är gröna. Mkt underligt. Men nu borde de väl komma? Kan det bero på den varma hösten? Kan det bero på att det regnade så sjukt mkt här i somras? kan inte minns att det nånsin varit så här grönt denna tid på året förr. Men nu borde det faktiskt ske lite eftersom vädret växlat och vi nu tom haft frost. KUL med collegetour. Ja, jag tycker faktiskt det, tyckte de var roliga allihopa. Trevlig helg

eastcoastmom sa...

Förra året var ovanligt sen också, träden tappade inte löven förrän sent i november typ! Vi hade också lite frost inatt, glad att jag lyckades rädda pelargonen jag gillar.
Tror att det här är den sista college touren, och det ligger långt bort därför ville vi kolla. Fick just text från maken som är superimponerad...

Anne sa...

Jag tycker det är spännande det här med college och allt som komemr med det, så skriv gärna mer (om du vill alltså) vart de åkt, vilka college de besöker och vad de tycker om de/dem.

eastcoastmom sa...

Vill inte säga vilka vi besökt och vad dottern sökt... Det här är det enda som ligger så långt bort att man måste flyga. De andra ligger max 5-6 timmar bort med bil.

Anne sa...

Helt ok, förstår det fullständigt. Sorry jag lät som jag snokade.

eastcoastmom sa...

Sen är det ju så att det inte är givet att studenten söker en skola bara för att man besöker. Sonen sökte t ex inte Georgetown eller U Penn, men vi besökte.