tisdag, september 18, 2018

Getingstick!

Mellan regnskurarna idag var jag ute med Sixten på promenad. Som vanligt. På hemvägen stannade han till och började bita på höger baktass, eller om det var benet. Svårt att veta. jag böjde mig ner för att se om det var en liten kvist som fastnat i pälsen som kanske irriterade honom.

Då trillade en geting ner på trottoaren från tassen.

Han hade fått ett getingstick!

Inte ett pip hörde jag från honom, men han hoppade på tre ben hemåt. Stannade emellanåt och försökte slicka på tassen. Till slut tog jag upp honom och bar honom resten av vägen. Stackarn.

Efter en halvtimme eller så hemma verkade han inte bry sig längre. Men nu ikväll slickade han tassen intensivt igen. Ironman har haft Neosporin på, en bakteriedödande salva som också är bedövande, sen har Sixten lugnat ner sig. Nu ligger han utslagen på tv-soffan precis som han brukar på kvällarna.

Hoppas han inte har ont. Getingstick kan vara hemska!


Inga kommentarer: