tisdag, maj 01, 2018

Sommaren är här!

Från halvkyligt igår till värme idag, snabba ryck här i New England som vanligt. Jag tog en sväng till plantskolan och köpte en del växter, mest vita pelargoner. Det blir många vita pelargoner på terassen i år. Kryddorna blir samma som vanligt, salvia, timjan och rosmarin. Och basilika och persilja förstås.

Nästan-sommarvärme, då passar såklart en sallad. Kyckling, feta och avokado. Verkligen gott. Jag hade klipptid imorse och kände mig så fin i håret för jag gick därifrån. Nyfönad, blankt i håret, 4-5 cm kortare. Men på promenad med Sixten direkt efter blåste det vid havet, så jag satte upp hårt i hästsvans och så har det stannat resten av dagen.

Allt som vanligt.

1 kommentar:

Anne sa...

Ser så gott ut med sallad, blev riktigt sugen. Precis de örtkryddorna brukar jag också ha, ska köpa och fixa på fredag tänkte jag. Härligt med nyklippt hår, jag har en inbokad tid nästa fredag. Jag vet att du varit inne på den här tankegången förut också men det är lustigt hur håret kan gå från att vara helt ok till att nästa dag kännas katastrofalt och i behov av omedelbar klippning.