torsdag, april 19, 2018

Baka liten kaka

Baka liten kaka. Eftersom vädret igen var riktigt tråkigt tyckte jag att vi behövde lite uppmuntran här hemma. Så jag bakade en toscakaka, vilket ju aldrig är fel.

Ny brevlåda. Vi har haft samma brevlåda sen vi flyttade hit till USA, sedan 2004. Själva brevlådan är helt ok men den står på en väldigt ful brunmålad trästolpe och den skulle jag vilja byta ut. Så nu kollar jag vad det kostar och vad det finns för snygga alternativ.

Snuvsäsong. Jag har börjat nysa flera gånger om dan. Känner mig lite halvförkyld, men bara lite. Ögonen kliar. Nån sorts allergi säsongsallergi har jag fått på äldre dar. Mina bästa vänner är ögondroppar och ZyrtecD, allergitabletter som jag köper på apotek.

4 kommentarer:

Annika sa...

Gott med toscakaka. ja, vädret tycker jag är bedrövligt denna vår. SÅ kallt. Säkert är det tidig allergi för dig. När jag var i Elon var våren så mkt mer kommen än här, och det KÄNDES minsann i näsa och hals och ögon. Zyrtec är bra, vad kör du för ögondroppar?
Trevlig helg!

CompoBeach sa...

Köp en stolpe på Home Depot och måla den själv!!! Det gjorde jag! Jag har också fått allergier sen jag flyttade hit, men egentligen är det inte så konstigt, man bor ju i en "park" full med träd och blommor som min PCP sa :-)

eastcoastmom sa...

Ögondroppar: Visine-A, mot allergi. Tycker ögonen blir betydligt mindre röda och mindre klåda.

eastcoastmom sa...

Kanske, ska kolla Home Depot.