fredag, januari 26, 2018

Makeover i sovrummet

Efter hur mycket velande som helst i ett halvår eller så, har jag gjort en liten makeover i sovrummet.

Det var grått förut. Väggarna är vita, men annars var det ganska grått. Kändes helrätt först, lugnt liksom, men den där grå trenden är över för min del. Jag längtade efter lite färg. Blått.

Och det var enkelt att ändra hela känslan i rummet. Nytt överkast från Target - slog till när det var rea och extra 20 procent på rean! - köpte nya överdrag till bänken och de två fåtöljerna från IKEA. Nu är de blå-vitrandiga. Och så hade jag redan ett vitt kuddfodral i sammet som jag kunde använda.

Sixten var glad att få vara med och hjälpte till. Sen somnade han på sängen. Och där bakom honom syns Zingo som också godkände nya överkastet.

2 kommentarer:

Anne sa...

Snyggt!! Jag gillar båda varianterna, snygga båda två. Men vet vad du menar, man tröttnar och vill variera sig.

eastcoastmom sa...

Det är ju en smaksak. Det grå är snyggt också.