torsdag, september 21, 2017

7:an eller 8:an

iPhone. Det är dags att byta mobil, jag har en iPhone 5 SE, den är typ antik. Men lyxproblemet nu är att jag inte kan bestämma mig för en 7:a eller den helt nya 8:an, den mindre modellen av en av dem.

UChicago welcome class of 2021. Hittade den här trevliga videon från i söndags då alla freshmen hälsades välkomna av de äldre studenterna på University of Chicago:
Ledig dag. Skolorna var stängda idag, torsdag, eftersom det var Rosh Hashanah, en judisk högtid. Det finns många judiska familjer i stan. Dottern hade bilen hela eftermiddag och åkte omkring och gjorde småärenden, Väldigt konstigt att släppa iväg henne själv med bilen, men nu har hon ju körkort, så det är bara att gilla läget.

2 kommentarer:

Annika sa...

Ta 8:an. Det tycker jag. Jag har sjuan och gillar den mkt. Men skulle jag köpa idag skulle jag ta 8. Skulle aldrig, aldrig välja x dock. SÅ himla töntigt dyr. Gillar sjuan, superbra kamera etc. Men jag tycker du ska ta åttan!! :-)
Visst är det de fina de där videorna som kommer från move in day. jag blev rörd över den som Elon hade det år som K flyttade in. Så jag förstår att du blir det också.
KUL med körkort för dottern, och så skönt för er. OCH läskigt.
Trevlig helg!!

eastcoastmom sa...

Det blev 7:an i alla fall. 200 dollar mindre i pris, så...