torsdag, juni 08, 2017

Hemtelefon och annat

Hemtelefon. Vår hemtelefon var död igår. Jag testade flera olika saker men nej, det ville sig inte. Ringde telebolaget och service där tyckte jag skulle koppla in den trådlösa telefonen direkt i modemet, den var seriekopplad på nåt sätt. Då fungerade det. Men service påstår att jag måste ringa en elektriker för att fixa problemet. Som nu inte längre finns...?  Varför reparera något som fungerar?

Svalt väder. Vi har fortfarande svala dagar. Men helgen och nästa vecka. Not så svalt any more. Om vi säger så.

Sverigeresa bokad. Sent omsider har jag bokat Sverigebiljetter till mig och barnen. Vi reser den 5 juli och tillbaka hit till USA tre veckor senare. Har aldrig bokat biljetter så här sent. Och ändå betalade jag mindre än andra år, bara strax över 700 dollar per biljett! Vi flyger Delta den här gången, direkt såklart.


2 kommentarer:

Annika sa...

Ja, nu blir det värmebölja en masse.
Ehh..ja vet inte vad jag tycker om det. Igår och idag har det varit perfekt väder här, runt 23-24.
Ingen fukt.
men nu blir det andra bullar.
Åker hem den 6 juli, med Icelandair.
Ha en fin helg!!

eastcoastmom sa...

Värmebölja ja... nja, jag gillar ju inte värme, svensk sommar passar egentligen mig bättre. Tror vi gillar samma väder du och jag!