torsdag, november 13, 2014

Fyra kassar och två lådor

Skänkes. Idag åkte jag till en välgörenhetsorganisation och donerade fyra megakassar med kläder och två stora flyttlådor med glas och porslin. Känns bra, både för att sakerna förhoppningsvis kommer till användning, och för att jag såklart inte vill flytta på sånt vi ändå inte använder.

Mobilt. Gick in på en AT&T-butik och bytte till en annan mobilplan för mig och kidsen. Kommer spara nästan 50 dollar per månad mot tidigare!

Granola. Var snäll fru och gjorde granola till Ironman nu ikväll. Det luktar så otroligt gott när den rostas långsamt i ugnen. Mycket solrosfrön, pumpafrön, valnötter och mandel har jag slängt i.

Snö? Kanske ska det snöa inatt, första snön isåfall. Men inte särskilt mycket, så jag är inte så orolig. Det lär smälta bort direkt.

2 kommentarer:

Annika sa...

Kallt här, men ingen snö. Totalt kristallklar morgon med ngra minsugrader. Love it!!
Gott med granola.
Och, ja, att skänka bort grejer till AmVet. Purple Heart, Value village etc gör jag ofta. Känns bra.
Ha en fin och trevlig helg!

Desiree sa...

Skönt att gå igenom saker och sortera bort en del innan ni flyttar. Ja man vill inte flytta med sig sådant som man inte behöver. Perfekt att ge bort till andra där sakerna kan komma till nytta.
Snö! Oj rejält kallt hos er. Här har det varit ganska milt så det dröjer nog med snö. Det var en rejäl slant i spar med nya mobilplanen. Gött!