fredag, november 25, 2011

Familjen Flanell

Smått genant kanske, men jag tror vi måste utnämna oss till Familjen Flanell.

Nu går alla tre hemvarande familjemedlemmar omkring i flanellbyxor, som pyjamaspyxor, och myser här på fredagskvällen. Flanell hör till vintern för oss, något vi snappade i amerikat där alla har flanell på vintern. Barnen rapporterade att en del barn hade flanellpyjamasbyxor till skolan också.

Där drar jag definitivt gränsen.

Maken, han har också flanellbyxor, men inte just nu. För han är på flyget från Rom och landar i Madrid om nån timme.

(amerikanskt är också att ha flanellakan på vintern, det har inte vi, men jag kan intyga att det är supermysigt, vår vän i Park City, Utah, har det och där sover jag alltid som en prinsessa)

3 kommentarer:

anna of sweden sa...

Åh, flanellakan låter ljuvligt. Särskilt sådana nätter när Berit är i faggorna.

Charlie sa ... sa...

Håller med! Jag ska införskaffa ett par flanellbyxor, det låter hur skönt som helst.

Trevlig helg!

Desiree sa...

Låter som en riktigt mysig fredagkväll med flanell. Jätteskönt. Det stämmer att amrisarna har ett visst speciellt förhållande till sina pjamasar. Det är nog många som skulle vilja gå runt i pjamas hela dagarna.
Kram!