torsdag, juni 10, 2010

Dogwoods och mera träd

Så var de tio träden på plats och jag ser fram emot att se särskilt de fem dogwoods blomma nästa vår.

Nu har vi bestämt oss för att plantera minst sju träd till. De ska vara på rad mot grannen med megahuset, så vi om några år ser lite mindre av det. I varje fall på sommaren.

Det är dyrt med träd. Men fint.

Gjorde en snabb räd till IKEA för att köpa ny golvlampa som passar till nya sofforna, och lämna tillbaka några lampor. I matshopen köpte jag en massa Singoalla Citron - favoriten i familjen - och räkost till mig själv.

Mmmm.

Nu är Maken ute och springer med ficklampa och reflexväst, klockan är 20.30 och det mörknar snabbt, och jag ska natta kidsen.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag var tvungen att googla pâ dogwood; vilken färg pâ blommorna blir det?

eastcoastmom sa...

Det är vita blommor, trädet heter Cloud 9.