onsdag, december 09, 2009

Strömavbrott, del 2

När regnet slutat och solen nästan vågade sig fram, då försvann strömmen igen.

Då var jag glad över att vi har har gasspis för den fungerar, men man måste tända spisen med tändstickor, vilket är ok (så gjorde jag när jag bodde i Årsta och sedan Södermalm, gas där med). Fortsatte laga mat och hämtade sen Dottern vid skolbussen. El-ledningarna längs gatan såg inte bra ut, de hängde alldeles för lågt.

Den här gången var vi strömlösa 1.5 timme, ungefär som på morgonen.

2 kommentarer:

Victoria sa...

Oj oj, tur att strömavbrottet inte blev längre! Man vill ju inte att all mat i kyl och frys ska bli förstörd.

eastcoastmom sa...

Som tur är har vi haft ganska kallt, och jag håller en hyfsat låg innetemperatur på 20 grC (låg om man jämför med de flesta här!)

Men det blev snabbt kallt inomhus när strömmen gick, om det blir långvarigt får jag tända i en öppen spis.