tisdag, oktober 27, 2009

Tre nya fönster

Jag har hela tiden tyckte att det är enkelt att bygga till, inget stök inne hos oss, bara en del oväsen.

Tills idag.

Nu byts fönstren i Dotterns rum och tvättstugan, tror att fönstret på vinden ska på plats också. Men det här betyder ett gäng hantverkare som springer upp och ner för trappan här inne, in och ut genom ytterdörren. Och det blir smutsigt trots att de lagt ut skyddande tyg på golvet. Känns inte som om man får vara ifred, även om de lämnar mig ifred och jag allvarligt talat inte varit hemma så mycket - kollat garagedörrar, badrumsinredning och handlar mat, och så sprang jag en mil imorse.

Å andra sidan blir resultatet bra. Så det är väl smällar man får ta.

1 kommentar:

Unknown sa...

Vi ska bygga ut vârt hus om ca 2 âr och dâ lär vi nog flytta in hos svärmor under tiden. Vi ska bygga ut frân matsalsdelen om allt gâr som vi har planerat. Jag hoppas att du publicerar bilder pâ utbyggnaden senare när det är klart.