tisdag, september 02, 2008

Jag är ok nu


Foto: eastcoastmom´s Son

Ja just det, jag är bra nu. Men det har tagit nästan två veckor. Torsdagen innan min födelsedag vaknade jag, tittade snabbt i spegeln och fick en chock: halva ena ögat var helt blodrött. DEt såg riktigt hemskt ut men det gjorde inte ont och jag kunde se som vanligt.

Så jag lät det vara.

Barnen kunde inte titta på mig, de tyckte jag såg för otäck ut. Vilket var sant.

Morgonen därpå kunde jag se att det röda började blekna lite lite i kanten, så jag gick aldrig till doktorn. Nu idag tisdag har jag kvar en liten ynka röd rand.

Nu undrar jag bara varför, såklart. Min teori är att jag fick in något i ögat på kvällen och att det skavde under natten. Gjorde peeling i ansiktet precis innan jag gick till sängs, kanske nån liten smula från peelingcremen hamnade i ögat.

Slutsats: skönhetskurer är farliga.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch det såg verkligen inget mysigt ut, tur att det inte gjorde ont! Och skönt att det börjar bli bättre. //kram

Unknown sa...

Oj, vilken tur att du inte har ont men det ser allt lite läskigt ut.

Anonym sa...

Jag jobbar på förskola och en gång när jag satt på golvet och lekte med några barn kom en flicka springades emot mig, och jag var inte med på det. och så fick hon in ett finger i ögat på mig. Det gjorde inte ont, men kändes som f*n...men inte så det gjorde ont. Fick i alla fall en liten röd fläck i ögat också (inte lika stor som din dock =/) men efter en vecka var den borta och ögat var ok.