torsdag, maj 15, 2008

Är alla katter såhär?

Katten Doris tycker nog att jag är hennes mamma. Hon var liten kattunge när hon kom hem till oss från Humane Society - hon var inlämnad av någon som inte kunde ta hand om henne - och även om hon är hela familjens så är det mig hon tyr sig till mest. Jepp, det är jag som ger henne mat.

Om hon är inne är det hopplöst att sitta vid datorn. Som nu, Doris ligger med svansen på tangentera, kroppen mellan mig och datorn och försöker hindra att jag skriver. Hon spinner högljutt.

Hennes svans är nästan som en långhårskatts svans, så den är rejält ivägen.

Tror hon vill ha mat. Som alltid.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hade katter i Sverige och så fort jag satt vid datorn skulle de trampa runt på tangentbordet och låg jag i sängen och läste skulle de promt lägga sig på boken. Det är som att de visste att jag gjorde något annat och inte var 100 procent uppmärksam på dem.

Jag vill så gärna ha katt igen men vill helst vänta tills vi köper hus.