tisdag, januari 23, 2007

Ont i magen av skolan

Dottern säger fortfarande att hon inte tycker om skolan, så har hon hållt på i säkert 1.5 vecka nu. Pratade med hennes lärare igår och hon trodde att det bara var nåt hon fått för sig efter jullovet. Det går över.

Men imorse sa Dottern att hon får ont i magen av att gå i skolan. Sånt gör ont att höra.

Lite bättre blev det när Sonen lovade följa henne till klassrummet. Då gjorde det inte lika ont längre.

Förkylningen är hemsk. Hemsk. Inhandlade förkylningstabletter idag - Sudafed - som jag fick köpa över disk på apoteket, dessutom var jag tvungen att visa mitt körkort och så registrerades jag som köpare. Man får bara köpa ett visst antal såna här tabletter per månad. Starka grejer. Men det var non drowsy formula så jag ska kunna köra bil.

Nu hoppas jag kunna fungera hyfsat normalt. Jag har inte tid med den här förkylningen.

1 kommentar:

Anonym sa...

hej, i england dar jag bor kan man kopa sudafed i den vanliga mat affaren. kostigt att ett land som amerika har sa stort kontroll over vissa mediciner. krya pa er. vickan