torsdag, december 28, 2006

Snabbis på Manhattan

Barnen och jag tog en snabbistur till Manhattan igår. "Vi åker till stan", och stan är ju New York City för oss. Att vi sen bor i en mindre stad, ca 30.000 invånare, och det finns massor med liknande städer häromkring, det är liksom en annan sak. Stan för oss är NYC.

Anyway. Vi hämtade Dotterns pass på konsulatet, det har legat där färdigt sen september. Sen gick vi till Svenska Kyrkan på East 48th Street och fikade, barnen fick svensk kexchoklad, något de knappt aldrig smakat förut.

Dottern ville till American Girl men där var det kö längs hela kvarteret, otroligt, så vi gick bara förbi. Skyltfönstren vid Saks 5th Ave var omöjliga att se, så otroligt mycket folk, att vi istället traskade tillbaka till tåget, Grand Central Station.

Hemma igen innan fem. Barnen hoppiga och skuttiga och fnissiga, de hade skött sig alltför länge på stan och på tåget, antar jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

hahahahahah - och jag säger åka ner på stan om Västerås :) Att åka ner på stan i NYC, det låter ju helt overkligt för mig, men himlans skoj.

Gott nytt år!

Jag kan trösta med att det här i Sverige var typ 8 plus och soldis på julafton...